-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:13084 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:2

اين مشكل يكي از دوستان من مي باشد او مي گويد قدرت جنسي او آنقدر قوي است كه شوهرش با آن كه مردي قوي و سالم است اصلاً نمي تواندحتي بخشي از ارضاي جنسي او را برآورده كند و از اين بابت به پزشك نيز مراجعه كرده است و با داروهايي كه مصرف مي كند اصلاً تاثيري در درمان بيماري وي نداشته است. وي ساكن شمال كشور مي باشد و اين طور كه بيان مي كرد اين بيماري شوهرش را نيز بسيار آزار مي دهد به طوري كه در پي درمان وي شوهرش به كارهاي غير معمول و گاهي خلاف شرع بزند شما چنين دختري را چگونه راهنمايي مي كنيد كه هم ارضاي جنسي وي برآورده شود و هم دست به خلاف نزند.



تمايلات جنسي عمدتاً مربوط به جنبه هاي روحي و رواني افراد است نه فيزيولژي و جسم انسان. كاهش يا شدت قدرت جنسي به جسم فرد ارتباطي ندارد بلكه به تخيلات، تفكرات، انديشه ها و افكاري كه در ذهنش رژه مي روند و صحنه هايي كه مشاهده مي كند و حرفهايي كه مي شنود و ... اين تمايلات را شكل مي دهد.

مسايل ژنتيكي و ارثي در شدت و ضعف آن كمترين تاثيرات را دارد. حتي تغذيه اندكي در آن تأثير دارد. البته تغذيه ناكافي مي تواند در ميزان ترشحات جنسي تأثير بگذارد و به كاهش آن كمك كند كه تغذيه ناكافي و ناسالم نه فقط در اين بعد اثر مي گذارد بلكه در عدم سلامتي و ضعف كلي بدن اثر دارد.

ولي اگر فردي تغذيه اي سالم و درست داشته باشد و از سلامتي جسمي برخوردار باشد مسايل ژنتيكي و ارثي در شدت و ضعف تمايل و غريزه جنسي تأثيري ندارد. سؤال اين است كه اگر قدرت جنسي مربوط به جسم باشد. چرا افرادي كه به زعم بستگان افرادي شر هستند در مواقع مصيبت و عزا هيچگونه تظاهري جنسي ندارند. اين مسأله خود دليل بر آن است كه تمايل جنسي امري عمدتاً رواني است و شدت و ضعف آن به ناساماني هاي روحي و رواني افراد مربوط مي شود و اگر به موقع پيشگيري و علاج نشود آثار و عواقب سوء و بسيار خطرناكي دارد.

در خصوص مورد مطرح شده مسأله از دو زاويه مورد توجه است: يكي از طرف خانم كه اين مسأله ممكن است به تفكرات، انديشه ها، معاشرت ها و رفت و آمدها، صحبتها و محيط خانوادگي و كاري و ... مربوط بشود و مجموعه اين عوامل بر تحريكات جنسي ايشان بيفزايد.

و دوم از سوي شوهر ايشان. يك احتمال وجود دارد كه شوهر نمي تواند بدرستي از نظر جنسي همسرش را ارضاء كند. مردان در هنگام تمايل جنسي بيشتر علاقه دارند به سرعت ارضاء شوند ولي زنان دوست ندارند خيلي زود ارضاء شوند بلكه دوستدار معاشقه هستند. آنان مي خواهند مدت زمان ارضاء طولاني بشود يعني زماني طولاني معاشقه و ملاعبه و بازي بكنند و بشدت تحريك جنسي صورت بگيرد. گاهي ارضاء جنسي براي زنان به گونه اي صورت مي گيرد كه از آن احساس تنفر مي كنند و اين زماني است كه ارتباط زناشويي به سرعت و بدون مقدمه و آماده كردن زن صورت مي گيرد.

مردان در هنگام تمايل جنسي بيشتر علاقه دارند به سرعت ارضاء شوند ولي زنان دوست ندارند خيلي زود ارضاء شوند بلكه دوستدار معاشقه هستند. آنان مي خواهند مدت زمان ارضاء طولاني بشود يعني زماني طولاني معاشقه و ملاعبه و بازي بكنند و بشدت تحريك جنسي صورت بگيرد. گاهي ارضاء جنسي براي زنان به گونه اي صورت مي گيرد كه از آن احساس تنفر مي كنند و اين زماني است كه ارتباط زناشويي به سرعت و بدون مقدمه و آماده كردن زن صورت مي گيرد.

مرد بايد در طول ماه زمانهاي اوج و كاهش جنسي همسرش چه زماني است و تمايلات جنسي خودش را بر آن اساس تنظيم كند حتي اگر خودش تمايلي به ارضاي جنسي ندارد مي تواند از طريق معاشقه و ملاعبه او را ارضاء كند. لزوماً ارضاي جنسي با هم بستر شدن نيست. چه بسا زنان در اوج لذت جنسي، ارضاء مي شوند و مرد هم از اين كه توانسته است همسرش را به اوج لذت برساند خوشحال مي گردد.

توصيه مي كنيم براي آگاهي بيشتر از كيفيت ارضاء جنسي به كتابهاي مربوطه مراجعه نموده و دستورات داده شده را مراعات كند.(1) اگر اشكال از طرف مرد بود برطرف گردد. فضاي ذهني و تفكرات و معاشرتهاي زن نيز بايد بررسي و عوامل تحريك پذير كاهش يابد. اگر اين اقدامات مؤثر واقع نشد حتماً در اولين فرصت به روانشناسان مجرب مراجعه نمايند. زن و شوهر بايد مراجعه كنند. چون ممكن است به هر دو مربوط باشد. مرد به روانشناس مرد و زن به روانشناس زن مراجعه نمايد.

اميد است اين توصيه ها مؤثر واقع شود و فرد مذكور با وجود همسرش به اوج لذت جنسي برسد و از كارهاي خلاف شرع و ... اجتناب ورزد. انشاء الله.





منابع و مآخذ :

1ـ از جمله كتابهاي فوق مي توان كتاب: خستگي جنسي محمد رضا تقدمي، ناتواني، بي ميلي و سردي جنسي پيشگيري و درمان مي توان ذكر كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.